Total Pageviews

Thursday, June 30, 2011

Nostalgi av högsta rang


När jag var tjugo slutade jag mitt jobb som reklamtecknare i Malmö, rullade ihop mina posters, tog min transistorradio under armen och flög till Marbella, Spanien. Jag lämnade alltså mitt flickrum, där jag på väggen hade en ''elefantbild'' som det kallades då, på ett band vid namn **Mike Wallace & The Caretakers**
Jag hyrde en lägenhet i Andalucia la Nueva och målade tavlor som jag sålde för att få mat för dagen. Jag gjorde en massa nya bekantskaper, bl.a. en kille vid namn Claes. Det visade sig att denne Claes var en av medlemmarna i just detta band. Claes, hans tjej, jag och min nya kille bodde sedan ihop under ett antal år och blev bästa vänner. Dessutom gav killarna oss vars en son, men det är en annan historia. Hittade en av mina favoritlåtar på You Tube och den håller än i dag, tycker jag. Lyssna och njut!

No comments:

Post a Comment