Total Pageviews

Sunday, March 20, 2011

P-böter


När jag fick tillbaka pengarna efter att ha fått parkeringsböter som jag överklagat, tänkte jag, att nu skulle jag inte förvåna mig om jag åker på en ny bot, bara för det.....jag har inte fått P-böter sedan 80-talet typ......och mycket riktigt. ''Lätt fånget lätt förgånget'' säger ett gammalt ordspråk.

Var i Malmö i lördags för filminspelning, ställde bilen på en lerig/ledig så kallad P-plats på Industrigatan, tänkte inte mer på det.....lördag, ingen ''riktig'' P-plats, men, det hjälper inte i detta nitiska samhälle, hon ska straffas!!!

400:- fick jag av P-vakt nummer 2134, för att ha stått utan P-skiva från 12:33-12:41!!
8 minuter!!

Jodå, ''bild tagen'' och allt!! J**la nitiska människa!!

Från början har väl, antar jag, P-böter varit nödvändigt för att folk inte ska stå olämpligt eller allt för länge på ett ställe t.ex.
Då känns det relevant, men inte när man står några minuter i en vatten/lerpöl i utkanten av Malmö en lördag, då det är så gott som bilfritt i området.

Pengar är allt det handlar om, sunt förnuft, finns ta mig tusan inte!!
Straffa dom som verkligen gör något som bör straffas och låt oss hederliga medborgare få nå'n jäkla ro!!

No comments:

Post a Comment