Total Pageviews

Friday, March 23, 2012

Igår blev jag grundligt undersökt, både kroppsligt och mentalt i sex timmar. (Inkl. lunch) Det handlar om ett projekt som kallas GÅS. Projektet genomförs av Geriatriskt utvecklingscentrum, Skånes Universitetssjukhus Malmö, samt Avdelningen för Geriatrik, Institutionen för Hälsa, vård och samhälle, Lunds universitet. Ökad kunskap behövs för att bättre förstå vad som påverkar äldres hälsotillstånd. Andelen äldre ökar i samhället vilket medför större behov av vård och omsorg. Jag är redan med, trots min låga ålder.....är ju bara 50+.. hm... I vilket fall....jag kommer bli kallad vart 6:e år. Vad gör man inte, för att vara behjälplig inom forskningen om vår hälsa på ålderns höst.
Utsikten genom fönstret . . .
. . . där jag drack kaffe och åt cookies, mellan dom tre olika varianterna av undersökning, som bestod av hälsoundersökning, mental test och kroppens förmåga, som styrka, balans och mycket mer. Och så blodprov, så klart.

No comments:

Post a Comment